historik-rubrik

Här kan du läsa om alla våra föreställningar i teaterföreningens regi. Historia om föreningen och biografteatern finner ni under fliken "Föreningen".

1992 - ÄGGRÖRA
(Påskrevy i IOGT-lokalen i Lilltjära, avsikten med revyn var att rädda Kilafors biografteater, Regi: Mammatörerna)

1992 - HÅRGA, EN HÄLSINGESÄGEN
(Första filmvisningen sedan 1976.En film av Thomas Lothström och Klas Wahl)

1993 - KACKELORUM

1994 - FJÄDRAR ANAMMA

1995 - PÅSKAFTON I KILAFORS
(”Påskpytt i Biografteatern med Kilafors storband, Glápack, Monica Andersson, Hanna Hedlund och Iggesundsgänget, Pub i fd Svarta Tuppen med dans och underhållning.)

1996 - ABSOLUT PÅSK

1997 - PÅSKPUB
(School street saloon Påskpub med lite västernstuk på fd Svarta Tuppen, matservering med chili con carne, underhållning med ”Lappen”, Fem Fyrfota, en ståuppare från Hallen - Peter Nilsson. Cowboyklädsel = fri entré.)

1999 - KOMPÅSK
(påskrevy, Regi: Mammatörerna)

2000 - PELLE SVANSLÖS - Musikalen
(Barnteater med musik och äventyr. Regi: Kerstin Olsson)

2001 - GOTT NYTT SPÅR
(Nyårsrevy, Ett tåg anländer till Kilafors nerlagda station, tåget är på väg till framtiden, kilaforsarna är kritiska till resan. Nummerrevy med en röd tråd. Regi: Thomas Lothström, Kapellmästare: Torkel Fäst)

2001 - MORMOR GRÅTER
(Ungdomsföreställning med en pjäs av Jonas Gardell, Regi: Roger Petku)

2001 - EN JULSAGA
(Musikal efter Charles Dickens älskade saga med Peter Meurk som den girige Ebernezer Scrooge, Regi: Pelle Fallström, musik & manus: Richard Hedström, Kapellmästare: Torkel Fäst)

2003 - TÅGET, HIPP HIPP URAN
(Galen musikalfars. Atomtåget Fredspilens jungfruresa. Ombord fanns skurkar, politiker, hjältinnor, hjältar, spioner, nazister, Adolfskören, en ond tvillingsyster, godisförsäljare, schlagerdivan Greta Strass, Hyrland och Hönan mfl. Regi: Pelle Fallström, Manus: Thomas Lothström, Musik: Richard Hedström, Kapellmästare: Torkel Fäst)

2003 - JUBILEUMSREVYN
(Biografen fyller 70 år, utvalda nummer från alla teaterns tidigare produktioner. Regi: Thomas Lothström och Mona Svedlund)

2004 - JÄTTESPEKTAKEL
(En trollsaga i två skogar, där fanns alla ingredienser man kan tänka sig i en saga. Där fanns trollen, en söt prinsessa, en elak jätte, älvor och en förtrollad groda. Manus: ABF Botkyrka Teaterklubb "Trollgruppen". Regi: Annelie Westlin Kallur)

2004 - TEVEN
(Galen och ungdomlig revy av och med Gorillagruppen. VäderLotto, dokusåpan Big Bonde, karaktärerna Basse Berghagen och Pastor Krack mfl. Regi: Fredrik Skoglund, Manus: Maths Hedberg, Peter Karlsson och Sebastian Hansson mfl. Ljud och ljus: Dick Persson. )

2004 - EN JULSAGA
(Musikal efter Charles Dickens älskade saga med Dick Persson som den girige Ebernezer Scrooge, Regi: Thomas Lothström, musik & manus: Richard Hedström, Kapellmästare: Torkel Fäst)

2006 - TROLLSTIGEN #1
(Äventyr för barnen invid Hårga äng under  Hälsingehambon, friluftsteater med trollfar och trollmor, lek och skoj för barn i alla åldrar. Prod. Anita Svantesson och Birgitta Svensson)

2006 - JULMUST
(Musikalisk julrevy, Allt kan hända i ett julkort, där fanns bland  andra Mupp-tomten, Rödluvan, snusktomten, Partajfolk, Schlagerfolk, Hyrland  och Hönan, han som ville fira julen själv och Torkel höll i allsången. Årets tema  var S:t Staffan. Regi: Thomas Lothström, Kapellmästare: Torkel Fäst)

2007 - TROLLSTIGEN #2
(Äventyr för barnen invid Hårga äng under Hälsingehambon, friluftsteater med trollfar och trollmor, lek och skoj för barn i alla åldrar. Prod. Anita Svantesson och Birgitta Svensson)

2007 - SÄGENSAFARI #1
(Myskuslig friluftsteater för dom lite äldre vid Knupbodarnas fäbodvall, möte med troll, Skogrået, Näcken och vittror mm. Manus och regi: Thomas Lothström)

2007 - JULMUST - ÅTERKOMSTEN
(Musikalisk julrevy, Allt kan hända i skidhotellets lounge, där fanns Ricki Fleece, Ill-Marie, Gorillan, allergiska familjen, grottmännen, Hyrland och Hönan som brände Gävlebocken mfl.  Gästartister: Zeb, Evy Sjöström och Janne Svedberg. Årets tema var Julbocken. Regi: Thomas Lothström, Kapellmästare: Peter Löfstrand)

2008 - STÖDGALA
(Musikalisk revykavalkad, Elena Loore och Jorge är föreställningens konferencier, musiknummer som avlöser varandra, allt från punk och Rock ’n’ roll till folkmusik och körsång.)

2008 - TROLLSTIGEN #3

2008 - HÅRGATROLLEN OCH GRISEN
(Nypremiär av Ivar Bengtsson   musikteater från 1940 talet, Regi: Kerstin Olsson & Sofi Larsson, Musik: Mossa med Torkel Fäst, Mats Söderqvist och Stefan Nordgaard)

2008 - SÄGENSAFARI #2

2008 - EN CHARMANT AFTON MED WILLY LORENS
(Nyskriven musikteater, Willy Lorens gästar teatern och dör innan han klivit på scenen. Panik utbryter i Fabio  von Rööks teaterensemble. En musikalisk kaosfars med Skäggiga damen, Elena  Loore, Jorge, Massive Melker, fakiren, clownen, Aloha Vera, Egon Wellpapp och ett gäng uttråkade scenarbetare mfl. Manus & regi: Thomas Lothström, Musik: Eva Hägglund och Richard Hedström)

2009 - TROLLSTIGEN #4

2009 - SÄGENSAFARI #3

2009 - JULMUST LIGHT
(Musik och konsertföreställning med kör, skönsång och humor. Två dumma tomtar leder publiken genom ett julbord av musiknummer. Hög julstämning! Regi: Eva Hägglund och Thomas Lothström, kapellmästare: Torkel Fäst)

2010 - TROLLSTIGEN #5

2010 - SÄGENSAFARI #4

2011 - INVIGNING AV TORNET
(Teaterföreningen medverkar i biografföreningens invigning av ”tornet”. En lång men uppskattad föreställning som varade i närmare 4 timmar!) Medverkade från teatern var: Elena Loore (Maria Winqvist), Rut Skjut från Tönsen (Inger Bodin) och assisterande konferencier för kvällen var Jocke Leinonen. Utöver detta medverkade bland andra: Blåskvartetten Sunes Phonar, Åsa Jinder, Jonas Otter, Stefan Nordgaard, Sebastian "Zeb" Hansson, gruppen Ymsene, Pelle med två å nån till, Fredrik Meurman och Marie Mattsson som dansade "Poledance" mfl. Konferencier för kvällen var Torkel Fäst (och Jocke Leinonen.)

2011 - TROLLSTIGEN #6
(Äventyr för barnen invid Hambologen under Hälsingehambon, friluftsteater med trollfar och trollmor, lek och skoj för barn i alla åldrar. Prod. Anita Svantesson och Birgitta Svensson)

2011 - SÄGENSAFARI #5
(Myskuslig friluftsteater för dom lite äldre vid Knupbodarnas fäbodvall, möte med troll, Skogrået, Näcken och vittror mm. Manus och regi: Thomas Lothström och Jonas Lindblom)

2011 - SÄGENSAFARI
(Gästspel vid Järvzoo i Järvsö, Troll och väsen bland vilda djur i djurparken Järvzoo, en ”app” med fakta om alla väsen fanns att ladda ner till iPhone.)

2011 - LUCIA
(Nyskriven pjäs om Lucias liv, Manus och regi: Ann-Ki Hellman)

2012 - SVENSSON-LIF
(Musikalisk fars i sextiotalsmiljö, kärlek och humor, Manus & regi: Sarah Hallstensson, Kapellmästare: Torkel Fäst)

2012 - SÄGENSAFARI #6

2012 - JULMUST - FESTEN I HÄRSK-PÄRSKGÅRDEN
(Musikalisk och julaktig teater/show hos Borgmästarinnan fru Nilsson född Gyllenknopp af Hanébo. Århundradets julfest i den anrika Hälsingegården i byn Fly. Bland gästerna syns Garnfabrikör Herr Mohair, Greve af Suhrmuhlé, Karamella Nåsfjord-Rusbrus mfl. Manus & regi: Thomas Lothström och Robin Sundqvist, Musik: Eva Hägglund, Kapellmästare: Torkel Fäst

2013 - HUJEDAMEJ
Musikalisk teater för hela familjen med Astrid Lindgrens älskade sånger! Kilafors och Segersta barnkörer samt Kilafors teaterförenings barngrupp.  Regi: Robin Sundqvist

2013 - SÄGENSAFARI #7

2013 - SME-PÄRS JULKALENDER (Jakten på den försvunna julstämningen)

En teaterföljetång i fyra delar som spelades utomhus. En toksuccé där publiken fick följa med hem till Sme-Pär och Lem-Jon, två karaktärer från Sägensafari. I det första avsnittet trollade den sura hustomten  bort julen, därefter fick de två bröderna jobba hårt för att vinna tillbaka julstämningen i tid innan Julgeneralen och Gris-Greger anlände till gården. I biljettpriset ingick en julkalender där man kunde öppna luckor ända fram till julafton och samtidigt följa med i handlingen. Varje avsnitt slutade med en cliffhanger. Manus och regi: Kristofer Olsson & Thomas Lothström

2014 - JUBILEUM OCH INVIGNINGSREVY
Samarbete med Biografföreningen, tillsammans firade vi att Biografteatern fyllde 80 och att den nya utbyggnaden stod färdig, en mingelsalong med dansgolv och scen. Vi bjöd på en kavalkad med sketcher, musik, film och tal.

2014 - LIVETS KABARÉ - I HUVE PÅ E KÄRING
En revy som tog publiken genom livet, från födseln till den bittra ålderdomen. Musik: Gubbs (Manus, texter och regi: Sarah Hallstensson)