2014

Nu tar vi nytt tag! Från och med nu ska vi banne oss se till att denna blogg fylls med innehåll! Först ut måste vi dela ut ett fång rosor till Estetiska programmet, våra medlemmar och vänner som varit med i den fantastiska föreställning Figaros Bröllop. (Slutproduktionen 2014.) Föreställningen bjöd på fantastiska sång och skådespelarinsatser. Musiken och scenografin höll också en imponerande klass.
Framtiden för den estetiska utbildningen i Bollnäs har varit osäker under en tid, men i skrivande stund verkar Bollnäs makthavare tagit förnuftet till fånga och låtit utbildningen fortsätta som vanligt. Vi är stolta att många av utbildningens elever tagit del av de produktioner som vi är stolta att stå bakom. Utan estetiska programmet hade inte till exempel Sägensafari varit möjligt. Vi är stolta, tacksamma och vi anser att Bollnäs skulle bli en fattig kommun i fall kommunalpolitikerna fick för sig att lägga ner utbildningen. Får dom en så stollig idé igen kan dom räkna med att Kilafors teaterförening kommer höra av sig, med knutna händer och höjda röster.

Nu ser vi fram emot en produktiv teatersommar! Två produktioner är inplanerade En Helt ny värld i regi av Robin Sundqvist och Trollsafari i Loses under Bymella. Senare i höst och vinter hoppas vi på två ytterligare produktioner! Välkommen hit, vi kommer uppdatera så ofta vi hinner, orkar och har något vettigt att säga! Väl mött! //T

(Foto: Beth Hansson)

Julmust-ensemblen01

Premiären 9 december

Sablar vilket lyft! Föreställningen tog ett stort kliv från genrepet och repetitionerna. Nu ska vi ta några steg till så blir hela föreställningen ännu bättre. Det lustiga är att Ljusnans recention hade helt rätt i sin kritik och att vi redan har planerat att rätta till de lösa trådar som vi blev kritiserade för. Vad mer kan man säga än ett stort HURRA för en fantastisk ensemble som verkligen levererar på scenen. För er som inte köpt biljetter så är det dags nu... för er som läser detta efter jul så får ni fråga om det finns bilder, film och ljudupptagningar att avnjuta?